Sunday, December 28, 2008

Salah Tafsiran!! - Episod 2

Kenapa Ejen Insurans ni kalau bercerita, mesti sebut pasal kematian, hilang upaya kekal, kena penyakit kritikal, menyampah jugak kadang-kadang bila dengar!!

Salam,
Itu adalah salah satu ayat yang biasa saya dengar dari mulut prospek yang saya jumpa dan tak faham dengan jelas apa itu Insurans Hayat. Bagi saya, ayat-ayat macam ni dah berkali-kali saya dengar. Tapi apa boleh buat, dah itu seorang prospek. Jadi, kena layan jelah kan. Cuma kat sini, tugas saya sebagai seorang Perunding Insurans lah yang harus memainkan peranan dalam memberitahu mereka pekara sebenar. Pelajaran asas adalah sangat penting sebelum kita memulakan sesuatu pekara. Jadi, dalam industri ni pun sama jugak. Tidak ada gunanya klien bayar premium sampai RM300-RM400 sebulan kalau dia orang masih tak jelas tentang Insurans Hayat ni.

Bagi orang yang dah faham dengan jelas, mereka takkan mempersoalkan lagi tentang pekara ni. Sebab Insurans Hayat ini adalah untuk PERLINDUNGAN.

Bagi yang masih lagi kurang jelas, boleh lah berhubung dengan saya. Segala penerangan adalah PERCUMA. Sharing Is Caring. Sekian

No comments: